Administratiekantoor met extra's
Als ZZP-er, particulier, freelancer, of buitenlandse onderneming krijgt u te maken met allerlei regelgeving voor belastingen en met sommige sociale verzekeringen. Wij maken u wegwijs in uw fiscale rechten en plichten. De keuzes die u als ondernemer maakt kunnen namelijk fiscale gevolgen hebben. Het gaat dan om keuzes zoals de rechtsvorm van uw onderneming en de financiering daarvan. De indeling van deze site sluit zo veel mogelijk aan bij uw bedrijfsvoering. In de loop van uw ondernemerschap neemt u een aantal belangrijke beslissingen die gevolgen hebben voor uw rechten en plichten op belastinggebied.
In het algemeen krijgt u informatie over zaken die vooral van belang zijn voor uzelf als u als ZZP-er of freelancer van start wilt gaan of als ander ondernemingsvorm wilt beginnen. Dit gaat om praktische zaken:
- met welke organisaties krijgt of hebt u te maken
- welke spelregels worden er gehanteerd
- wat is het belang van een goede boekhouding of administratie
Het opstellen van de aangifte inkomstenbelasting is altijd een complexe aangelegenheid.
i Account4u is uw betaalbare deskundige op dit gebied en is u graag van dienst. Klik hiernaast voor meer info omtrent onze services en diensten.
In detail
Particulier
Het opstellen van de aangifte inkomstenbelasting is altijd een complexe aangelegenheid.
iAccount4u is uw betaalbare deskundige op dit gebied en is u graag van dienst.
Starter
Als startende ZZP-er, freelancer of ondernemer heeft u te maken met diverse rechten en plichten. Bij het opzetten van uw zaak komt het regelmatig voor dat u naast het verzorgen van standaard documenten extra informatie nodig heeft.
Door jarenlange ervaring zijn wij in staat om uw ondernemingsplan te doorgronden en wijzen we u op eventuele aandachtspunten. Hiervoor rekenen wij een speciaal startertarief.
Boekhouding
Wij verwerken en stellen al uw financiële en administratieve gegevens op. Wij verzorgen uw boekhouding van kop tot staart en van daaruit adviseren wij u de juiste weg.
De basis wordt daarbij gevormd door het voeren van uw volledige financiële administratie, het verwerken en doorgeven aan de belastingendienst van uw BTW aangifte(n), loonheffing aangifte(n) en het verzorgen van een helder overzicht per kwartaal of per maand. U levert uw facturen en informatie in en wij leveren u de cijfers aan.
Ieder kwartaal ontvangt u een overzichtelijke rapportage van uw financiële status. U bent daarmee op de hoogte van uw gegevens en de wijze waarop uw zaak presteert. Uit deze informatie krijgt u meer inzicht in het bedrijf om het bij te sturen, waardoor u het beleid kunt aanpassen en belangrijke besluiten kunt nemen. Een actueel inzicht verhoogt het resultaat!
Daarnaast maken wij uw jaarcijfers en Inkomstenbelastingen op. Uiteraard vinden wij het belangrijk om u als ondernemer goed te kennen, zodat wij weten wat uw wensen en verwachtingen zijn.
Salarisadministratie
Als werkgever heeft u te maken met loonheffingen, u moet de loonheffingen zelf berekenen en afdragen en dat doet u per kwartaal of maandelijks via de Loonheffingen aangifte. We doen diverse betalingen
(kostenvergoeding e.d.) die onbelast worden aan de werknemer:
- Aanmelden van werkgever
- Ontvangen gegevens voor de loonheffingen
- Vaststellen van Uw medewerker identiteit
- Loonstaat
- Loonstrook
- Jaaropgaaf
Belastingaangifte
We begeleiden en verzorgen uw boekhouding en adviseren u over fiscaliteiten en accountantsdiensten tot en met het verzorgen van uw fiscale aangiften (inkomsten- en vennootschapsbelasting).
Een inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting aangifte invullen drijft veel ondernemers en particulieren tot wanhoop vanwege haar complexiteit. Met onze deskundigheid regelen wij alle fiscale vormen van uw zaak.
De basis van de aangifte omzetbelasting of jaarrekening is de administratie. Laat uw boekhouding geheel door ons verzorgen, het is een betaalbaar alternatief voor zelf inboeken.
Jaarafsluiting
De jaarrekening maken we op om een juist inzicht te verkrijgen omtrent het vermogen en het resultaat van uw onderneming, n.l. de balans met de staat van bezittingen en schulden, de winst en
verlies marges, de exploitatierekening, de afschrijvingskosten, etc. U zult goed kunnen zien hoe uw bedrijf het afgelopen jaar gepresteerd heeft. Een duidelijk overzicht dus met:
- de balans
- toelichting
- winst- en verliesrekening
- jaarverslag van het bestuur
- accountantsverklaring
Extra financieel overzicht
Bij iedere onderneming komt het regelmatig voor dat u naast het verzorgen van de standaard documenten extra informatie nodig heeft. Dit kan voorkomen als u in een lastige periode zit en krediet (voorziening) zoekt. U zult dan prognoses (resultaat en liquiditeit), een investeringsbegroting of andere financiële overzichten moeten aanleveren.
Wij kunnen u hierbij van dienst zijn. Door onze kennis en aandacht voor uw onderneming kunnen wij de benodigde documenten op de juiste wijze aanleveren en u verder bij dit onderdeel begeleiden. Mocht u zelf administreren, bijvoorbeeld via online boekhouden, dan hebben wij legio mogelijkheden om u te ondersteunen met het inrichten van de boekhouding en het afsluiten van uw fiscale boekjaar.